هزینه کراتینه مو در داخل چه میزان است؟

Rate this post

کراتین مو در اصل یک نوع پروتئین است که به طور طبیعی در موها وجود دارد. این پروتئین باعث صاف و درخشان بودن موها می شود. اما در ساختمان موی افرادی که موهای فر یا وز دارند، یا در اثر رنگ کردن مو، موهایشان آسیب دیده؛ این پروتئین به میزان کافی وجود ندارد. عمل کراتینه مو با جایگزین کردن مقدار کراتین مورد نیاز مو، باعث نرم و صاف شدن موها تا ماهها می شود. اما سوال اینجاست که هزینه کراتینه مو در داخل چه میزان است؟ و اینکه کجا و توسط چه شخصی عمل کراتینه مو انجام می شود؟

هزینه کراتینه مو در داخل چه میزان است؟

هزینه کراتینه مو در کشور

هزینه کراتینه مو در کشورکراتینه مو عملی برای صاف کردن مو ها می باشد که امروزه توسط آرایشگرها در بسیاری از آرایشگاه ها و سالنهای زیبایی انجام می شود و با استقبال بسیاری از بانوان مواجه شده است. هزینه کراتینه مو در کشور به عواملی مانند پرپشتی مو، میزان قد موها و مارک پک کراتینه مو بستگی دارد. طبعا کسانی که موهای بلند و پرپشتی دارند و می خواهند از بهترین مارک مواد کراتینه مو استفاده کنند، قیمت بیشتری باید پرداخت کنند و کسانی که موهای کوتاهی مانند آقایان دارند هزینه کمتر. یعنی به طور طبیعی در شرایط یکسان، قیمت کراتینه مو مردانه کمتر از کراتینه موی خانم ها می شود.
البته عامل دیگری که بر هزینه کراتینه مو تاثیر دارد، این است که شما در کدام آرایشگاه و در چه شهری موهای خود را کراتینه می کنید؟ مثلا قیمت کراتینه مو در اصفهان نسبت به کراتینه مو در تهران تفاوت دارد. دیگر اینکه آرایشگاه شما در کدام قسمت شهر باشد، آن هم روی قیمت کراتینه موی شما تاثیر دارد. مسلما در سالن های زیبایی بالای شهر هزینه کراتینه کردن مو گرانتر خواهد بود.

راهنمای کراتینه کردن مو

راهنمای کراتینه کردن موکراتینه مو دارای مراحل متعددی می باشد که یک آرایشگر با صبر و حوصله باید آن را انجام دهد. در ادامه به طور خلاصه با راهنمای کراتینه کردن مو آشنا می شوید.
برای انجام عمل کراتینه مو، ابتدا موها با یک شامپوی ضعیف مثل شامپو بچه به خوبی شسته و با سشوار خشک می شوند. بعد از آن موها را به 4 الی 8 قسمت تقسیم کرده و سپس محلول صاف کننده کراتین یا سرم کراتین به هر شاخه از دسته های باریک مو زده می شود؛ به طوری که کل موها را پوشش داده و مرطوب نماید. این محلول ممکن است از منابع طبیعی، حیوانی یا مصنوعی به دست آمده باشد. البته این را بدانید که کراتینه های طبیعی یا حیوانی نتیجه بسیار بهتر و عوارض کمتری دارند.
بعد از قرار دادن کراتینه روی موها، حدود 20 تا 50 دقیقه صبر کرده تا محلول روی موها اثر بگذارد. در طول این مدت، به فاصله هر 10دقیقه موها از بالا به پایین شانه زده می شود. بعد از طی شدن این زمان، موها را بدون شسته شدن، با سشوار خشک کرده و سپس گرما به پروسه اضافه می شود تا باعث فعال کردن مرحله درمانی شده و موها را صاف کند. در این قسمت آرایشگر از یک اتوی مو استفاده کرده تا از گرمای آن به عنوان مهر و موم کننده کراتینه مو بهره ببرد. او هر دسته از موها را چندین بار اتو کشیده و صاف می کند. مدت زمان این کار به حجم و بلندی موهای شما بستگی دارد و ممکن است ۹۰ دقیقه یا بیشتر طول بکشد.  موقعی که موها صاف، نرم و لغزان شدند، کار تمام می شود. بعد از این، به مدت سه روز از شستن موها خودداری کرده و اجازه داده تا عمل انجام شده روی موها تثبیت شود. 

حراجی کراتینه مو

حراجی کراتینه مو چون کراتینه کردن موها، به دلیل قیمت بالای پک مواد کراتین هزینه بر و گران است، تولید کنندگان و فروشندگان این محصول، آن را به روشهای مختلفی به بازار عرضه می کنند تا مصرف کنندگان در هر زمان و مکانی به راحتی بتوانند محصول مورد نظر را تهیه کنند. بسیاری از تولید کننده ها و فروشندگان محصولات کراتینه خود را به وسیله سایت های مختلف به مشتریان معرفی کرده و با روش اینترنتی اقدام به فروش محصولات خود می کنند.
گاهی هم بعضی برندها برای فروش بهتر و بیشتر محصولات خود در عمده فروشی ها اقدام به راه اندازی یک حراجی کراتینه مو می کنند، تا افرادی مثل فروشندگان مواد آرایشی و یا صاحبان سالن های زیبایی و آرایشگاه های بزرگ با قیمت پایین تری محصولات کراتینه مو را خریداری کنند.

تولید کراتینه مو در اندازه های مختلف

تولید کراتینه مو در اندازه های مختلفکارخانه های تولید مواد آرایشی و بهداشتی اقدام به تولید انواع محصولات می کنند و هر بار محصولی جدید و با کاربرد و کیفیتی متفاوت به بازار عرضه می نمایند. از جمله این محصولات می توان به تولید مواد کراتینه مو اشاره کرد. شرکتهای آرایشی و بهداشتی با تولید کراتینه مو در اندازه های مختلف، باعث فروش بهتر این محصول شده اند. 
بسیاری از شرکت ها با تولید کراتین های موی طبیعی و یا گیاهی سعی بر کاهش عوارض محصولات کراتین مو کرده اند. اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که چون شرکتهای مختلفی کراتین را تولید می کنند، بهترین کراتینها، کراتینهایی هستند که درصد فرمالدهید آنها کم یا صفر باشد، چرا که این ماده بخارات سمی دارد و سرطانزا است. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما